Smart Fart butikens öppettider på Slaggatan 20:

Från och med 6 april kommer butiken vara öppen på måndagar, onsdagar och fredar mellan 13:00-17:00. Med anledning av coronaepidemin ber vi om överseende ifall öppettider ändras med kort varsel. Kontakta oss gärna på smartfart@hallbarhetsformedlingen.se ifall det är något du funderar på.  

Information och regler:

För Smart Fart och Smart Bo gäller att samtliga artiklar är genomgångna innan köp/uthyrning. Artiklarna säljs/hyrs ut i befintligt skick. Uthyrda artiklar ska återlämnas hela rena och funktionsdugliga. Vi återköper inga sålda artiklar.

För Smart Bo gäller även:

Hållbarhetsförmedlingen transporterar artiklarna till bostadens dörr på den dag och tid som vi avtalat om senast 3 dagar innan leverans.

Hållbarhetsförmedlingens personal kan om önskemål finns; hjälpa till att bära in tunga artiklar såsom sängar, soffor och dylikt.

Hyrestagaren är själv ansvarig för att samtliga artiklar hanteras och brukas på ett sådant sätt att skador minimeras. Uppstår skador ska Hållbarhetsförmedlingen kontaktas omgående för att reda ut hur skadan uppstått och vilka åtgärder som behöver vidtas.

Avtal om betalning görs klart innan leverans.

Betalning kan ske med betaldosa (IZettl/Visa/Mastercard), Swich eller mot faktura.

Hållbahetsförmedlingen hämtar upp artiklar på dag och tid som bestämts minst 1 vecka (7 dagar) innan.



SMART FART

Hållbarhetsförmedlingen återbrukar cyklar som annars riskerar att hamna på tippen, vilket sker i samverkan med Kopparstaden.

Dels renoverar, servar och hyr vi ut cyklar och dels har vi ett flertal till försäljning. Smart Fart finns både på Slaggatan 20 i Falun och i vår verkstad i gamla yllefabriken i Sågmyra. Konceptet är enkelt och särskilt uppskattat av internationella studenter och turister.


SMART BO

Vi tillvaratar och lagar möbler och annat som folk i bygden inte längre behöver. Istället för att de slängs på återvinnings-centralen låter vi grejerna komma till nytta genom att vi hyr ut bohag och köksutrustning. Konceptet är särskilt uppskattat av internationella studenter.

Hur går det då till?  Vi tar emot beställlningen, plockar ihop grejerna och ser till att studenten har det till sitt boende när de ankommer. När det dags för dem att lämna boendet hämtar vi upp grejerna, går igenom statusen och reparerar när så krävs.


Utöver standardlösningar har vi extra utrustning och bohag såsom microvågsugn, vattenkokare, soffor, sängkläder och en del annat.


Klappat och klart, enkelt ska det va!

 
 

Copyright @ All Rights Reserved

Hållabarhetsförmedlingen i Norr Fk.För